21 Ekim 2011 Cuma

İKİ ABDULLAH MUTABAKATI

Mehmet Ali Güller / 20 Ekim 2011

AKP'nin sadece son dönemde değil, daha Abdullah Gül'ün başbakanlığı döneminde bile Öcalan'la müzakere yaptığı ortaya çıktı!

AKP Milletvekili olan gazeteci Şamil Tayyar, yakında çıkacak yeni kitabında Abdullah Gül'ün başbakanlığı döneminde Abdullah Öcalan'la vardığı mutabakatı yazıyor. Mutabakat, kitap çıkmadan dünkü Milliyet'te yer aldı. Oradan aktaralım:

Başbakan Abdullah Gül, Genelkurmay Başkanı Org. Hilmi Özkök ve MİT Müsteşarı Şenkal Atasagun'u çağırarak, PKK'yi dağdan indirecek kapsamlı bir çalışma yapmalarını ister. Gül ikilinin Adalet Bakanı Cemil Çiçek'le birlikte çalışmasını söyler ve daha sonra yeniden bir araya gelirler.

Bu görüşmelerde PKK'nin dağdan indirilmesi kararının alt yapısı oluşturulur. İmralı'da Öcalan'la görüşülerek mutabakata varılır.

Gül ve Öcalan'ın vardığı mutabakat şöyledir: "PKK'nin dağda 250 civarında yöneticisi var. Bunları Irak, İran ve Suriye'de dağıtarak eritelim. Kalanların tamamını affedelim."


ÖCALAN PAZARLIĞI AÇIKLADI
Öcalan 10 Eylül 2003'te avukatlarına mutabakat sürecinde yapılan görüşmeleri şu sözlerle aktarıyor:

"Ateşkes sürecinde de karşılıklı yazışmalar devam etti. Bir süre sonra 'Sizinle de görüşeceğiz, af falan da gündeme gelebilir. Gücünüzü dağların uygun yerine alın. Biz saldırmayacağız. Kontrol edemediğimiz güçlerden doğru bir saldırı gelirse de, meşru savunmanızı yaparsınız' dediler. 'Güvence nedir' diye sordum. 'Güvenceniz sizin siyasi gücünüzdür' dediler. 'Diğer sorunlarımızı da demokratikleşme süreci içinde çözeriz' denildi. Ben de çatışmayı derinleştirme yerine barışı esas aldım."

Şamil Tayyar, Öcalan'ın o dönemde MİT üzerinden Abdullah Gül'e bir de mektup yazdığını aktarır.

AKP - PKK GÖRÜŞMELERİ
Tayyar'ın eksiklerini biz de yeni çıkacak "Devlet - PKK Görüşmeleri" kitabımızdan tamamlayalım:
Öcalan 12 Mart 2003'te Başbakan Abdullah Gül'e MİT üzerinden 16 sayfalık bir mektup gönderdi. Gül - Özkök - Atasagun üçlüsü, aslında bu mektupla Öcalan'ın görüşlerini alıyor, müzakere ediyordu.

Öcalan, mektubunda Gül'e barışın şartlarını aktarıyordu. Öcalan'a göre "çözüm" atılacak iki adımla gelebilirdi. Birinci adım demokrasinin uygulanmasını, ikinci adım da hukuki düzenlemeler yapılmasını içeriyordu. TBMM silahsızlanma ortamının sağlanması için gerekli düzenlemeleri hızla yapmalıydı.

Öcalan'ın Gül'e mektubunun çok daha geniş ayrıntıları, Cengiz Kapmaz'ın "Öcalan'ın İmralı Günleri" kitabında var.

SÜRGÜN PAZARLIĞI
İki Abdullah'ın mutabakat sürecinde aslında bir de "sürgün pazarlığı" var:
AKP 2003 yılında Topluma Kazandırma Yasası'nı hazırlamaktadır. ABD, yasanın kapsamının genişletilmesini, PKK'li yöneticilerin Norveç'e gönderilmesini, diğerlerinin de affedilmesini ister.

Öcalan, 23 Haziran 20003'te, avukatlarına sürgüne hazır olduğunu söyler: "Mesela benim çıkışıma kamuoyu hazır değil diyorlarsa, sürgün formülü de olur. Nasıl Arafat için sürgüne gönderelim diyorlarsa, bizim için de bu olabilir. Ben dâhil PKK yönetimi bu fedakârlığı da yapabiliriz. Eğer Türkiye kamuoyu bizi ve KADEK yönetimini kabul etmezse, biz gönüllü olarak geçici bir süre için ABD ve NATO'nun güvencesinde bir sürgüne razıyız. Geriye silahlı adamların adım adım gelmesi kalıyor. Cezaevindekiler çıkarılır. Bir cezaevinden 500 kişi çıkar, bir dağdan 500 kişi gelir. Böyle adım adım gelişir. Bu süreci 2005'e kadar yol haritası olarak ilan ediyorum."

TÜRK ORDUSU'NU AŞAMADILAR
Ancak TSK, bu pazarlıklara izin vermez! Hem Abdullah Gül hem de ABD'nin Ankara Büyükelçiliği geri adım atar ve "bu yönde bir plan ve hazırlık olmadığını" açıklar.

AKP iktidarının PKK ile dikensiz gül bahçesinde pazarlık yapabilmesi için TSK'nin aşılması ve Ergenekon soruşturmasının başlaması gerekecektir!



ULUSAL KANAL

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Hostgator Discount Code