10 Nisan 2010 Cumartesi

Komutanlar; bu ne hâl?

Balyoz Darbe Planı’nı hazırlamakla suçlanan Eski Birinci Ordu Komutanı Emekli Orgeneral Çetin Doğan, Emekli Orgeneral Hilmi Özkök’ü belge sızdırmakla suçladı.
Hilmi Özkök kim?


Başbakan’ın, “Hocam” diye hitap ettiği Eski Genelkurmay Başkanı...


Nereden belge sızdırmış Hilmi Özkök?


Genelkurmay’daki kozmik odadan!


O belgelere de daha sonra eklemeler yapılmış ve Balyoz Darbe Planı imal edilmiş!


***
Peki; Hilmi Özkök ne diyor bu iddialara?


“Böyle şey olur mu? Beni tartışmaların içine çekmek istiyor ama onun muhatabı, dönemin ordu komutanıdır.”


Yani iddiayı kabul etmiyor; ama...


Adres göstermekten de geri durmuyor...


Kim o “ordu komutanı?”


Muhtemelen dönemin Kara Kuvvetleri Komutanı Org. Aytaç Yalman!


***
Biliyorsunuz; Aytaç Yalman, Ergenekon savcılarına geçen aralık ayının başında on saat boyunca ifade vermişti.


Konu; Eski Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Özden Örnek’e ait olduğu öne sürülen “Darbe Günlükleri”ydi.


Yalman ifadesinde, bu günlüklerden kesinlikle haberdar olmadığını belirterek, “Özden Örnek biraz hayalperesttir” demişti.


Dönemin Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral İbrahim Fırtına da aynı ifade sırasında diğer iki komutandan uzak durmaya gayret etmişti.


***
Kafanız karıştı değil mi?


Olayı toparlayalım:


Hilmi Özkök’ün Genelkurmay Başkanı olduğu dönemde görev yapan kuvvet komutanlarını ve Birinci Ordu Komutanı’nı bugün bir odaya koysanız, herkes birbirini boğazlar!


İyi de bu kişiler nasıl bir araya gelip, Türk Silahlı Kuvvetleri’ni yönettiler?


Birbirlerini suçluyor, ağza alınmayacak sözler söylüyorlar.


Aralarındaki görüş ayrılıkları da bugün ortaya çıkmadığına göre; böyle bir komuta kademesinin darbe yapabileceğini iddia etmek, en azından onlara fazla önem addetmek olmaz mı?

***
Bugünkü tabloya bakıyorum da... Dudaklarımdan “Vah, vah, vah”tan başka bir şey dökülmüyor...


Verilmiş sadakamız varmış ki o günlerde savaş falan çıkmamış!





Mustafa MUTLU / VATAN GZT. / 8.4.2010

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Hostgator Discount Code